Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim obecnie do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel drogą elektroniczną. Najbardziej popularną jego formą są zapewne sklepy w sieci. To te sposoby, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowe urządzenia, którym jest telefon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samodzielnie. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za towar i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, o czym decydują głównie zyski, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla sprzedających. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny ma też złe strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl